متن کامل نطق ششم مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی

یزدفردا :مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شوراس اسلامی 23 خردادماه به عنوان ناطق میان دستور مجلس سخنانی را ایراد نمود .

وی در این نطق اظهار داشت :باید با اتكال به خداوند منان و بازگشت به رمز پیروزی و رمز تداوم انقلاب یعنی وحدت كلمه، تعقل، تعامل و اجماع و برنامه‌ای جدیتر شرایط نصرت الهی را در این شرایط سخت فراهم نمائیم

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :متن کامل نطق میان دستور مهندس علی اكبر اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
« فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه »
با عرض سلام به محضر سروران، همكارن و ملت شریف ایران به 2 مطلب مهم اشاره‌ای اجمالی می‌نمایم.
1-با یادآوری گذشت نیمی از عمر این دوره نمایندگی و آرزوی توفیق برای همكاران ارجمند در مدت باقیمانده توجه دوستان عزیز را به اهمیت برنامه پنجم كه این روزها در دستور كار مجلس قرار گرفته جلب می‌نمایم.
پیامبر اكرم (ص) فرمودند: « من از فقر امتم بیمی ندارم ولی در مورد آنها به خاطر سوء تدبیر بیمناكم»
برای اولین برای كشور در سال 83 دارای سند چشم انداز 20 ساله شد و این سند با با تأیید مقام معظم رهبری مورد اجماع صاحب نظران و ملت شریف ایران قرار گرفت. تحقق سند چشم انداز طی 4 برنامه میان مدت پنجساله امكان پذیر خواهد شد كه اولین آن برنامه چهارم بوده و متأسفانه ارزیابی‌ها تصویر چندان مثبتی از موفقیت آن نشان نمی‌دهد. خوشبختانه با تصویب طرح تحقیق و تفحص عملكرد برنامه چهارم امكان تأمل آسیب شناسی از چند و چون موفقیت برنامه بشكل مناسبتری میسر شد و انشاء الله هیأت بررسی كننده جمع بندی گزارشهای دستگاههای نظارتی و تحلیل خود را به منظور بهره برداری لازم در بررسی برنامه پنجم نیز ارائه خواهد داد. برای نمونه سازمان بازرسی كل كشور تحقق 35% از تكالیف برنامه را بین 75- 100% 16% از آنها را بین 50-75% و 20% را بین 50- 25% و بقیه را با تحقق كمتر از 25% و یا پاسخ داده نشده ارزیابی كرده است.
با ابراز تأسف از اینكه فصل پانزدهم از برنامه كه مواد نظارتی و مهم 157 و 158 بوده مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفت در اینجا وظیفه خود میدانم كه بر مسئولیت مجلس شورای اسلامی و تك تك نمایندگان عزیز در بررسی لایحه برنامه پنجم و نیز پیش‌بینی سازو كاری جدیتر برای نظارت تأكید نمایم.
اجازه بدهید بطور شفاف عرض نمایم كه اگر كسی سند چشم انداز را چه در فكر و چه در عمل سبك و شوخی بینگارد به مردم و نظام خیانت كرده است.
در اینجا ضمن تقدیر و تشكر از هیأت رئیسه محترم مجلس و بویژه جناب حاج آقای ابوترابی كه با برگزاری جلسات بررسی زمینه مشاركت و گرفتن نظرات نمایندگان مجلس و صاحبنظران و نهادهای پژوهشی و نظارتی را فراهم نمودند به ضرورت فراهم شدن فرصت برای بهره برداری از این نظرات تأكید مینمایم. انشاء ا... این دومین گام پیمودن راه سند چشم انداز به درستی و به عبارت دقیقتر به بهترین نحو پیموده شد و از آنجا كه در این مرحله تعامل با دولت ضمانت اجرایی تحقق برنامه را بیشتر خواهد كرد از هیأت رئیسه محترم درخواست دارم با توجه به آئین نامه زمان بررسی كمیسیونها و كمیسیون تلفیق برنامه را افزایش دهند تا این امر به شكل مناسبتری عملی گردد. در این فرایند لازم است مجلس شورای اسلامی از كارساز بودن چهارچوب و خط مشی برنامه و تخصیص اولویت‌دار منابع و فرصتها مطمئن گردد.
آنچه مسلم است مجلس شورای اسلامی باید با جدیت و بدون هیچگونه مجامله‌ای با تنفیذ ساز و كار تكمیل شده مواد 157 و 158 قانون برنامه چهارم در برنامه پنجم همه ساله میزان تحقق چشم انداز را رصد نماید تا انشاء ا... خدای ناكرده زمانی نرسد كه ببینیم فرصتها از دست رفته و در پیشگاه خداوند و نسل فعلی كه بی‌صبرانه چشم انتظار حل مشكلات اقتصادی و اجتماعی هستند و هم نسلهای آینده شرمنده نباشیم.
و اما مطلب دوم مسایل روز:
این روزها به هر دلیل و صرف نظر از اینكه آیا میشد قضایا را بنحو بهتری تدبیر و عمل كرد تا چنین شرایطی پیش نیاید باید بپذیریم كه بالاخره با هم‌پیمانی چین و روسیه با قدرتهای غربی جبهه جنگ گسترده‌تری بر علیه ما گشوده شده است. باید با اتكال به خداوند منان و بازگشت به رمز پیروزی و رمز تداوم انقلاب یعنی وحدت كلمه، تعقل، تعامل و اجماع و برنامه‌ای جدیتر شرایط نصرت الهی را در این شرایط سخت فراهم نمائیم. كه خداوند متعال در سخت ترین شرایط و در حالی كه ظاهراً همه چیز به نفع دشمنان است باز وعده پیروزی داده است.
در بحث وحدت كلمه و پرهیز از تفرقه، از بزرگانی كه هنوز نفوذ كلامی دارند
می‌خواهم تندروهایی را كه جریان حذف را به بیت حضرت امام (ره) و به طیفیهایی از اصولگرایان كشانده‌اند نصیحت و به آنان تفهیم نمایند زیر پاگذاشتن حدود شرعی و نقض قانون بویژه قانون اساسی در حقوق شهروندی نه تنها حفظ نظام نیست بلكه شاید همان پوستین وارونه مورد تذكر امام علی (ع) و تیشه بر ریشه اسلام و انقلاب است.
در باره حوزه انتخابیه اجازه میخواهم از این فرمایش حضرت امام در مورد یزد یاد كنم كه فرمودند یزد همواره با تعقل و تدین اداره میشده است ........... و به مسئولان امر در استان توصیه نمایم بجای تكیه بیش از حد به توانائیهای خود از خرد جمعی بویژه تجربه مدیرانی كه در كمترین شرایط سرمایه گذاریهای دولت شاخصهای برتری را در استان تثبیت نمودند بیشتر بهره‌برداری نمایند و ضمن رفع خلاء پستهای مدیریتی مصوبات سفرها را
جدی‌تر دنبال نمایند.
و آخر كلام خشكسالی مداوم چند ساله و بی‌آبی است كه انتظار می‌رود مدیران استانی و كشوری بصورت جدی بدان اهتمام كنند تا بیش از این نسل دامها و درختان كهنسال منقرض و اقتصاد كشاورزی فلج نگردد./ق

و الاسلام علیكم و رحمت الله و بركاته

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا